Logo rij-instructie.nl

'CBR moet probleem oplopende wachttijden beter communiceren'

  actueel

Dat het CBR misschien niets kan doen aan de oplopende wachttijden, dat wil Theo Vuijk, eigenaar van rijschool Fly-Over in Den Haag en columnist van Rij-instructie nog wel geloven. Maar dat de communicatie beroerd verloopt, terwijl niet het CBR maar de rijschoolhouders de klappen moeten opvangen, daar kan het CBR wél iets aan doen. "Betere communicatie van het CBR richting de consument is dringend gewenst", zegt Vuijk in de komende editie van Rij-instructie.

Met de wachttijden gaat het momenteel finaal de verkeerde kant op. het aantal examenaanvragen blijft maar stijgen en het CBR wil graag net zoals vorig jaar zestig nieuwe examinatoren opleiden, maar er worden maar moeizaam kandidaten gevonden. Het CBR heeft met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de branche afgesproken dat een eerste examen binnen zeven weken moet kunnen worden gereserveerd , maar dat wordt steeds vaker niet gehaald. Zo viel bijvoorbeeld in de week van 19 t/m 24 maart te lezen dat 'de termijn voor de eerste examens in de week van 19 t/m 24 maart op 7,4 weken ligt. Voor de herexamens was dat 3,9 weken. Deze termijnen kunnen per examenplaats hoger of lager uitvallen."

Het venijn zit in de laatste regel, want als je op een examenplaats bent aangewezen waar de wachttijd is opgelopen tot negen of tien weken, dan heb je heel wat uit te leggen aan je leerlingen. Want het is niet het CBR, maar de rijschool, die vol in de wind staat, terwijl de rijschoolhouder er niets aan kan doen. Daarom heeft Vuijk voor het CBR een advies voor een nieuw begin van dit bericht.
Welk? Dat valt te lezen in de editie van april, die zaterdag bij de abonnees op de mat ligt. Nog geen abonnee? Regel het hier.

 
 

Meer berichten