CBR start met campagne op social media met tips en Rijschoolzoeker
AlgemeenHet CBR start vandaag weer met een social media campagne om jongeren te wijzen op de Rijbewijstips en Rijschoolzoeker.
Objectieve informatie over het halen van het rijbewijs is van groot belang voor de verkeersveiligheid. De CBR Rijbewijstips helpen bij vragen zoals: waar moet ik op letten bij het kiezen van een rijschool? En met welke kosten moet ik rekening houden? Deze tips vormen samen met de CBR Rijschoolzoeker een goede basis om te kiezen voor een goede rijopleiding.
Op onder andere Instagram, YouTube en TikTok komen gerichte advertenties langs. Zo krijgen jongeren rond hun 16e verjaardag een verwijzing naar de tip over het starten met je rijbewijs op je 16e. Tegelijkertijd werkt CBR samen met drie influencers die hun rijbewijs willen halen. Zij delen hun ervaringen en tips via Instagram posts en stories. Samen hebben zij ruim 200.000 volgers. Om ook de ouders van de jongeren die hun rijbewijs willen halen te bereiken, plaatsen we advertenties op Google voor de Rijschoolzoeker.
Succesvol
Eerdere social media campagnes voor de Rijbewijstips en Rijschoolzoeker bleken al succesvol. Dit blijkt uit marktonderzoek dat ook nu weer zal worden uitgevoerd. Ook wordt onderzoek gedaan onder ouders van jongeren die het rijbewijs gaan halen om te achterhalen hoe de oriëntatie en het keuzeproces bij het zoeken naar een rijopleiding verloopt en welke factoren daarbij een rol spelen.