Logo rij-instructie.nl
CBR
CBR (Foto: )

Lijst met vergoedingen CBR is niet in beton gegoten

  actueel

Het geven van een tegemoetkoming vanwege gemaakte kosten als gevolg van een falend CBR is geen exacte wetenschap en de lijst met vergoedingen is niet in beton gegoten. "Natuurlijk zijn er altijd andere situaties te bedenken waarin het CBR een tegemoetkoming kan geven, bijvoorbeeld telefoonkosten. Als het gaat om verzoeken om schadevergoeding, dan bekijkt het CBR ieder verzoek zorgvuldig." Binnenkort kunnen gedupeerden een verzoek tot schadevergoeding ook digitaal indienen. 

Aldus reageert het CBR op de berichtgeving over de Consumentenbond. Die constateert dat de lijst met vergoedingen die het CBR verstrekt als gevolg van alle ellende rond het verlengen van een rijbewijs incompleet is en heeft het CBR daarop aangesproken én het helpt gedupeerden die geen vergoeding krijgen of menen dat hun vergoeding te laag helpen.
Het CBR zit hiermee weer in de beklaagdenbank en laat weten het "te spijten dat onze klanten lang moeten wachten op een besluit van het CBR" en ook dat alle zeilen worden bijgezet om weer op orde te komen.
Dat de Consumentenbond gedupeerden een handje helpt vindt het CBR prima. "Het is goed dat de Consumentenbond met ons en onze klanten meedenkt. Daarom zijn wij ook met hen in gesprek over onze dienstverlening", aldus het CBR.

Extra kosten
Als klanten extra kosten hebben gemaakt omdat zij lang op de vernieuwing van hun rijbewijs moesten wachten, kan het CBR hen direct een tegemoetkoming geven. "Dat kan in een aantal situaties, bijvoorbeeld als mensen spoedkosten hebben gemaakt bij het aanvragen van het rijbewijs of extra rijlessen moesten nemen. Sinds 1 januari zijn deze situaties verruimd." In dit kader verwijst het CBR naar het overzicht van een aantal situaties die volgens het CBR mogelijk voor een vergoeding in aanmerking komen, en die de Consumentenbond dus incompleet vindt. Maar die lijst is dus niet in beton gegoten. "Als het gaat om verzoeken om schadevergoeding, dan bekijkt het CBR ieder verzoek zorgvuldig. Ook hierover kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice."

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten