BOB-campagne wordt voortgezet
AlgemeenDe samenwerking van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de drankenbranche op de succesvolle Bob-campagne wordt de komende vier jaar doorgezet.
De Bob-campagne is bekend en wordt gewaardeerd en laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Vergeleken met 15 jaar geleden is het aantal automobilisten dat met te veel drank op achter het stuur zit meer dan gehalveerd. Sinds de start van de Bob-campagne in 2001 is er tot 2017 een voortdurende daling van het aantal alcoholincidenten geweest. Bij de laatste meting in 2019 is er echter weer een lichte stijging te zien naar 2,3% in 2019. Op dit moment is niet bekend wat de oorzaken zijn van deze afwijking. VVN en de gezamenlijke drankproducenten zien dit vooral als een aanmoediging om in samenwerking met de overheid de gerealiseerde daling van de afgelopen 20 jaar voort te zetten.
De Bob-campagne is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de gezamenlijke producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken en VVN.