Logo rij-instructie.nl
Foto:

Wrevel over CBR in Tweede Kamer neemt eerder toe dan af

  actueel

De medewerkers van de klantenservice van het CBR krijgen een extra training om klanten zo vriendelijk mogelijk te woord te staan en om hen zo goed mogelijk te helpen.

Dit maakte minister Van Nieuwenhuizen van I&W vanmiddag bekend tijdens het plenaire debat over het CBR. Op vragen vanuit de Kamer liet de minister weten dat het CBR erop is aangesproken dat er veel klachten zijn over de afhandeling van de klachten die binnenkomen op met name de afdeling Rijgeschiktheid en dat besloten is tot extra training.

Wrevel
Tijdens de behandeling bleek verder dat de wrevel onder de Tweede Kamerleden over het CBR – dit was al de zoveelste keer dat het CBR ter sprake kwam – de afgelopen maanden niet is afgenomen. Integendeel. Kamerleden Lacin (SP) en Van Aalst (PVV) vroegen zich bijvoorbeeld af hoe het nu weer mogelijk is dat de directie van het CBR drie maanden geleden nog liet weten dat de problemen waarmee de organisatie kampt voor het einde van het jaar zijn opgelost, maar dat nu blijkt dat dit waarschijnlijk niet gehaald gaat worden.
Het ontluisterende antwoord van de minister: "Het CBR is te optimistisch geweest. De organisatie heeft mij cijfers ter beschikking gesteld op basis waarvan ik heb geconcludeerd dat er andere maatregelen moeten worden getroffen", liet ze weten.
De belangrijkste maatregel is dat 75-plussers van wie het rijbewijs is verlopen maximaal een jaar langer mogen doorrijden zonder dat daar gevolgen aan zijn verbonden.

Zie ook: CBR heeft boel niet eind dit jaar op orde

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten