Afbeelding

Pubers krijgen in 3D-game inzicht in risico's verkeer

actueel

Samsung en Veilig Verkeer Nederland hebben samen de virtual reality-game 'Beat the Street' ontwikkeld die scholieren moet wijzen op de gevaren in het verkeer. In de game worden verkeerssituaties nagebootst en moeten de scholieren snelle beslissingen nemen.

De beelden die gebruikt worden in de virtual reality-game zijn opgenomen met 360-graden-camera's. Door het gebruik van een virtual reality-headset, in dit geval de Samsung Gear VR in combinatie met een Samsung-smartphone, kunnen scholieren zich inleven in de situatie. Wanneer ze naar links of rechts kijken, zien ze ook daadwerkelijk de beelden van die kant.
In Beat the Street, dat gemaakt is voor scholieren van 13 en 14 jaar, moeten snelle beslissingen genomen worden op basis van situaties die worden neergezet door de scholieren Robbert, Yves en Firy. In deze leeftijdscategorie zijn veel verkeersongevallen, onder andere door het gebruik van smartphones op de fiets.

Afbeelding
Regeerakkoord: fossiele en elektrische rijders over één kam geschoren en 130 km/uur komt terug 19 uur geleden
Afbeelding
Leo Schreuders krijgt lintje wegens onder andere zijn verdiensten voor de rijscholenbranche 23 uur geleden 19
Afbeelding
100 nieuwe examinatoren beloofd, het zijn er netto 113 geworden 15 mei, 15:46 5
Afbeelding
CBR: 'Ongewenste voorspelbaarheden in theorie-examen, maar dit is niet te maken zonder kennis' 15 mei, 10:08 1
Afbeelding
Slagingspercentages theorie zijn beter geworden RECTIFICATIE 14 mei, 20:39 7
Afbeelding
BREAKING: Slagingspercentage theorie daalt bij alle categorieën fiks 14 mei, 15:46 10