Logo rij-instructie.nl

CBR wil weten wat nog meer klanten vinden van het CBR

Het zinnetje 'Het CBR streeft naar een hoogwaardige dienstverlening' in een eigen bericht doet met alle problemen bij de organisatie wat koddig aan. Maar goed, het streven is er in elk geval en daarom wordt op maandag het dagelijkse klanttevredenheidsonderzoek uitgebreid onder personen die de praktijkexamens motor verkeersdeelneming, bromfiets en auto met aanhangwagen alsook de theorie-examens auto, motor en bromfiets in de Nederlandse taal afleggen. Later dit jaar wordt ook het klantonderzoek bij de beroepsexamens uitgebreid.

De enquête over het autopraktijkexamen wordt maandelijks ingevuld door zo'n 10.000 autokandidaten, ongeveer een derde van het totaal aantal klanten Zij geven hun mening over de informatie in het ontvangstgesprek, het op het gemak stellen door de examinator en de toelichting op de uitslag van het examen. Daarnaast beoordelen zij de uitstraling van hun examenlocatie en de informatie op de website van het CBR. Dezelfde onderwerpen komen ook aan bod in de enquêtes over de overige praktijkexamens. De theoriekandidaten wordt verder onder meer gevraagd naar hun mening over het vinden van informatie over het rijbewijs, de voorbereiding op het examen en de omgang met CBR-medewerkers.

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten