Afbeelding

Belangrijke award voor Bob-campagne

Algemeen

De Bob-campagne heeft de 'Consistent Accent'-award in de wacht gesleept. Het is de eerste keer dat deze award naar een overheidscampagne gaat. De uitreiking wordt jaarlijks georganiseerd door Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN).

De Bob-campagne bestaat sinds 2001 en wordt steeds geüpdatet op basis van de nieuwste inzichten uit de wetenschap. Juryvoorzitter Jolanda Sap prees het concept dat door de jaren heen steeds bij de tijd gebleven is en door de inzet van vakkennis mensenlevens heeft gespaard.

De Bob-strategie
De campagne draagt een sociale norm uit en focust op het gewenste gedrag door het goede voorbeeld te laten zien. Daarnaast vormen commitment en consistentie een belangrijk onderdeel van de strategie. Dit laatste houdt in dat als je iets afspreekt - met jezelf en/of met anderen - je eerder geneigd bent je hieraan te houden. In de Bob-campagne stimuleren we dat met de zin 'Ben je Bob, zeg het hardop!'. Door in een situatie waar alcohol geschonken wordt uit te spreken dat je de Bob bent, wordt het makkelijker om niet te drinken. Dé kracht van de campagne.

Afbeelding
Leerlingen tevreden over de wijze waarop rijscholen omgaan met lange reserveringstermijnen 6 uur geleden 4
Afbeelding
Nieuw kentekenbewijs met aantal aanpassingen vanaf half juni uitgegeven 25 apr, 16:15
Hyundai werkt ook aan de ontwikkeling van auto's op waterstof.
Overheid werkt samen met Kia en Hyundai om auto's veiliger en duurzamer te maken 24 apr, 16:15
Afbeelding
Minister van der Wal: 'Nederland kan zich 130 km/uur niet veroorloven' 22 apr, 15:57
Afbeelding
Nederlanders keren zich af van elektrische auto 19 apr, 14:08
Afbeelding
Samenwerking LTO en BOVAG voor T-rijbewijs 18 apr, 15:16