Afbeelding

Gewoon aardig zijn levert meeste klanten op

actueel

Een geweldige campagne op social media? Passie? Mond-tot-mondreclame? Een hoog slagingspercentage? Vergeet het allemaal. Of staar je je er in elk geval niet blind op. De belangrijkste reden waarom iemand kiest voor een rijschool is namelijk of je een aardige pief bent of niet. En reclame maakt al helemaal niet het verschil.

Dit blijkt uit een onderzoek van het CBR naar, wat officieel wordt genoemd, de 'Oriëntatiefase rijbewijs'. Het CBR wilde weleens weten waarom iemand (leeftijd tussen 15 en 18 jaar) nou kiest voor een bepaalde rijschool en hoe hij zich verder oriënteert bij zijn verdere keuzes. Ook goed om te weten: de jeugd is een beetje klaar met Facebook en zit vooral op Instagram.
Het CBR is van plan de komende jaren de leerling veel meer dan nu al het geval is te adviseren bij haar of zijn keus voor een rijschool. Sterker, het CBR is hierin 'leading', zo bleek onlangs tijdens het Nationaal Rijschool Congres.

Afbeelding
Minister Harbers wil gedoogconstructie zwaardere elektrische bestelwagens toch op 1 juli beëindigen 27 mrt, 04:23 1
Afbeelding
Bijna 60 procent automobilisten gebruikt mobiel apparaat achter het stuur 26 mrt, 14:46 2
Afbeelding
Nieuw tv-programma De Rijles volgt instructeurs en hun leerlingen 22 mrt, 14:33 8
Afbeelding
Belasting zware motorrijtuigen geldt vanaf april ook voor lesvrachtwagen 21 mrt, 15:16 1
Afbeelding
TLN: 'Gedoogregeling besturen zware elektrische bestelwagens met B-rijbewijs moet wetgeving worden' 20 mrt, 19:13 2
Afbeelding
Aandeel elektrisch in autoleasepark gegroeid naar kwart, maar vraag is 'Blijft dit zo doorgaan?' 19 mrt, 13:47 1