Logo rij-instructie.nl

Verkeersschool Aalbregt is nu officieel failliet

  actueel

Wel of niet failliet, dat was de vraag. Maar de kogel is nu door de kerk: Verkeersschool Aalbregt is gisteren door de rechtbank failliet verklaard.

Verkeersschool Aalbregt sloot vorige week dinsdag de deuren en nadien werd bekend welke financiële chaos er is achtergelaten. In eerste instantie melden ruim tweehonderd gedupeerde leerlingen zich, maar de teller is inmiddels opgelopen tot over de vierhonderd. Zij hopen geld terug te krijgen via de curator en dat hopen ook de rijinstructeurs die als 'schijn-franchisenemer'voor hem reden op de achttien oproepplaatsen waar Aalbregt actief was. Tegen Omroep West zei Aalbregt dat vieze spelletjes en onwaarheden maar ook zijn eigen falen hebben geleid tot de val van de rijschool.

427 eerste examens
In de periode tussen 31 maart 2018 en 1 april dit jaar heeft Aalbregt 427 examens afgenomen met een gemiddeld slagingspercentage van 27,8 procent en 508 herexamens met een gemiddeld slagingspercentage van 37,8 procent, zo leren de open data van het CBR.

123-theorie
Umit Igdir, eigenaar van 123-theorie dat is gespecialiseerd in eendaagse theorieopleidingen, heeft inmiddels via de media laten weten dat hij voor 75.000 euro het schip is in gegaan. Hij zal er alles aan doen om zijn geld terug te krijgen. net zoals de rijinstructeurs die voor Aalbregt werkten vrijwel allemaal een paar duizend euro aan inkomsten missen. Instructeur Fayzan Kahn gaat zich ook melden bij de curator, maar verwacht er weinig van, laat hij weten bij Omroep West. Kahn is de initiatiefnemer van de protestmars die gisteren werd gehouden in den Haag wen waarbij naar schatting rond tweehonderd gedupeerden aanwezig waren. Kahn hoopt dat de politiek hen kan helpen, maar de kans daarop is klein, om niet te zeggen nihil. Minister van Nieuwenhuizen heeft al laten weten niets voor de gedupeerden te zullen doen. En ook heeft ze gemeld niets te voelen voor een verplicht keurmerk. Tweede Kamerlid Gijs van Dijk (PvdA) heeft hierom gevraagd.

 


     
 

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten