Logo rij-instructie.nl

5 tot 15 procent telefoontjes aan CBR krijgt verzoek later terug te bellen

  actueel

Nog steeds krijgt een deel van de klanten van het CBR het verzoek om op een ander tijdstip terug te bellen. Afhankelijk van het aanbod gebeurt dat bij 5 tot 15 procent van de telefoontjes. "Dit moet terug naar nul", laat het CBR weten.

Om deze reden is de klantenservice van het CBR beter bereikbaar voor klanten met vragen over hun gezondheidsverklaring. De capaciteit is meer dan verdubbeld en ook wordt in de avonden en in de weekends gewerkt. 
In de wachtrij zelf duurt het nu gemiddeld 5 tot 6 minuten, aldus het CBR, voordat een klant te woord wordt gestaan, met een maximale piek van een half uur. Al onze klanten die een mail sturen of contactformulier invullen, krijgen sinds half februari weer binnen uiterlijk 5 werkdagen antwoord", aldus het CBR.

Tot eind 2019
De wachttijden bij de klantenservice zijn het gevolg van de lange doorlooptijden bij de medische beoordelingen bij het CBR. Deze situatie blijft naar verwachting tot eind 2019. Klanten van wie het rijbewijs verloopt en die tijdig zijn gestart met het indienen van een Gezondheidsverklaring worden met voorrang geholpen, net als beroepschauffeurs. Daarnaast zijn extra artsen ingehuurd om keuringsverslagen te beoordelen.

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten