Logo rij-instructie.nl

Campagne 'Maximaal Digitaal' moet klanten CBR motiveren om het digitale loket te gebruiken

  actueel

Het CBR start binnenkort een publiekscampagne onder de naam 'Maximaal Digitaal'. Doel is klanten erop wijzen dat je beter en sneller af bent met een digitale aanvraag van een gezondheidsverklaring. Vandaag vanaf 18 uur praat de Tweede kamer tijdens een zogenoemd Algemeen Overleg (AO) over de stand van zaken inzake de situatie bij het CBR rond de rijgeschiktheidsprocedure.

Tijdens het AO zal blijken of het CBR ermee wegkomt of dat de Kamerleden vinden dat de touwtjes strakker moeten worden aangehaald en er meer maatregelen moeten worden genomen dan tot nu het geval is. Met name zal dan blijken of de door het CBR ingeslagen weg om klanten zoveel mogelijk naar het digitale loket te sturen de juiste wordt gevonden. Veel ouderen hebben hier namelijk moeite mee.

Vertrouwen
Hoewel minister Van Nieuwenhuizen het CBR onder verscherpt toezicht heeft geplaatst, heeft ze er nog wel vertrouwen in dat de problemen kunnen worden opgelost, zo blijkt uit een brief van haar aan de Tweede Kamer. "De structurele oplossing waar het CBR aan werkt is een digitalisering van het proces van indienen van de gezondheidsverklaring en medische beoordelingen. Met het nieuwe, digitale proces verwacht het CBR de doorlooptijd van het gehele proces van aanvraag tot besluit met enkele weken te verkorten", schrijft de minister, die ook meldt dat ze het belangrijk vindt dat het CBR er alles aan doet om de werkvoorraad op een normaal niveau te krijgen en de achterstanden zo spoedig als mogelijk weg te werken.
Het AO is live te volgen via www.tweedekamer.nl.


 

Hans Peijs
Hoofdredacteur Rij-Instructie
Meer berichten