Afbeelding

Gewoon aardig zijn levert meeste klanten op

actueel

Een geweldige campagne op social media? Passie? Mond-tot-mondreclame? Een hoog slagingspercentage? Vergeet het allemaal. Of staar je je er in elk geval niet blind op. De belangrijkste reden waarom iemand kiest voor een rijschool is namelijk of je een aardige pief bent of niet. En reclame maakt al helemaal niet het verschil.

Dit blijkt uit een onderzoek van het CBR naar, wat officieel wordt genoemd, de 'Oriëntatiefase rijbewijs'. Het CBR wilde weleens weten waarom iemand (leeftijd tussen 15 en 18 jaar) nou kiest voor een bepaalde rijschool en hoe hij zich verder oriënteert bij zijn verdere keuzes. Ook goed om te weten: de jeugd is een beetje klaar met Facebook en zit vooral op Instagram.
Het CBR is van plan de komende jaren de leerling veel meer dan nu al het geval is te adviseren bij haar of zijn keus voor een rijschool. Sterker, het CBR is hierin 'leading', zo bleek onlangs tijdens het Nationaal Rijschool Congres.

Afbeelding
Leerlingen tevreden over de wijze waarop rijscholen omgaan met lange reserveringstermijnen 26 apr, 14:44 5
Afbeelding
Nieuw kentekenbewijs met aantal aanpassingen vanaf half juni uitgegeven 25 apr, 16:15
Hyundai werkt ook aan de ontwikkeling van auto's op waterstof.
Overheid werkt samen met Kia en Hyundai om auto's veiliger en duurzamer te maken 24 apr, 16:15
Afbeelding
Minister van der Wal: 'Nederland kan zich 130 km/uur niet veroorloven' 22 apr, 15:57
Afbeelding
Nederlanders keren zich af van elektrische auto 19 apr, 14:08
Afbeelding
Samenwerking LTO en BOVAG voor T-rijbewijs 18 apr, 15:16