Afbeelding

CBR vindt één op drie klachten gegrond

actueel

Het feit dat de Nationale ombudsman deze week het CBR op de vingers tikte, staat niet op zichzelf. Vorig jaar bijvoorbeeld heeft het CBR 126 zaken ontvangen van de nationale ombudsman. 

Dit staat in het jaarverslag over 2017 van het CBR. Het CBR doet er naar eigen zeggen veel aan dat klachten goed worden afgehandeld. En dat het druk is bij de klachtenafhandeling is wel zeker, want vorig jaar zijn er 2.302 klachten binnengekomen, waarvan er 2.296 zijn afgehandeld. In 2016 waren dit er met een aantal van 2.212 minder. Waar de groei door komt, is niet bekendgemaakt.
Ongeveer een derde van de klachten (782) is geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard. De onderwerpen waarover het vaakst wordt geklaagd. zijn de uitslag van het examen, de examenomstandigheden, de houding en optreden van CBR-medewerkers en wet- en regelgeving.
Overigens leidt dit alles niet tot een slecht rapportcijfer voor de examinator: deze krijgt van de klanten het rapportcijfer 7,6.
   

Afbeelding
Minister Harbers wil gedoogconstructie zwaardere elektrische bestelwagens toch op 1 juli beëindigen 27 mrt, 04:23 1
Afbeelding
Bijna 60 procent automobilisten gebruikt mobiel apparaat achter het stuur 26 mrt, 14:46 2
Afbeelding
Nieuw tv-programma De Rijles volgt instructeurs en hun leerlingen 22 mrt, 14:33 8
Afbeelding
Belasting zware motorrijtuigen geldt vanaf april ook voor lesvrachtwagen 21 mrt, 15:16 1
Afbeelding
TLN: 'Gedoogregeling besturen zware elektrische bestelwagens met B-rijbewijs moet wetgeving worden' 20 mrt, 19:13 2
Afbeelding
Aandeel elektrisch in autoleasepark gegroeid naar kwart, maar vraag is 'Blijft dit zo doorgaan?' 19 mrt, 13:47 1