Logo rij-instructie.nl

Nieuwe campagne vandaag online; CBR blijft objectief

  actueel

Op dit moment gaat de campagne met de nieuwe rijbewijstips online. De campagne is gericht op jongeren en omdat die voornamelijk kijken op hun smartphone geldt voor de campagne 'mobile first'. De bedoeling is dat de campagne ertoe leidt dat jongeren een bewuste keuze kunnen maken voor een rijschool. Belangrijk, aldus het CBR: de campagne maakt de keuze niet voor je, dus zegt niet 'je moet naar Rijschool Piet gaan'. Er zitten ook geen reviews in de campagne. Wel wordt wel verwezen naar de website rijschoolgegevens.nl, waar de slagingspercentages van de rijscholen zijn te vinden. "Maar we blijven objectief", aldus het CBR.

Hoe vind ik een goede rijschool? Hoeveel lessen heb ik nodig? Wat kan ik zelf doen om goed en snel mijn rijbewijs te halen? Dit is een kleine greep uit de vragen die het CBR dagelijks krijgt en die de basis vormen voor in totaal veertien tips die sinds vorige week vrijdag worden gegeven op een speciale website. De tips worden gegeven via onder andere de sociale media Facebook en Instagram en bij de campagne geldt het uitgangspunt 'mobile first'. Het idee hier achter is jongeren – de doelgroep – vooral hun smartphone gebruiken. "In je rijopleiding leg je de basis voor een veilig leven op de weg", aldus het CBR en de rijschoolorganisaties BOVAG, FAM en VRB.

Veertien tips
Er worden in totaal veertien tips gegeven die een kandidaat en ouders helpen een bewuste en verstandige keuze te maken en om ze goed voor te bereiden op het examen. Er zijn diverse tips, zoals zet vooraf de kosten op een rij, maak duidelijke afspraken met je rijschool, vergelijk het slagingspercentage en laat je instructeur bepalen hoeveel rijlessen je nodig hebt.

Samenwerking
De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de rijschoolverenigingen VRB, FAM en BOVAG Rijscholen. Sterker, deze brancheorganisaties hebben aan de knoppen gezeten.

Ga hier naar de nieuwe campagne.

Reageer als eerste
Meer berichten